2023/10/18

When I was 17

【板書メモ】

仮定法過去(中3英語)
条件を表す副詞節を導く接続詞 if(中2英語)

When I was 17, I read a quote that went something like: "If you live each day as if it was your last, someday you’ll most certainly be right."
It made an impression on me, and since then, for the past 33 years, I have looked in the mirror every morning and asked myself: "If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?"

And whenever the answer has been "No" for too many days in a row, I know I need to change something.


私が17歳の時,次のようなことばを目にしました。それは,「今日1日を人生最後の日だと思って過ごしていれば,いつの日かその通りになるだろう」というものです。
私はこのことばに衝撃を受けました。そしてそれ以来,私は33年間,毎朝鏡に向かっては,鏡に写った自分に「もし今日が人生最後の日だとして,今日やろうと思っていることを自分はやりたいだろうか」と問いかけています。
その問いに対する答えがくる日もくる日も「ノー」であるのならば,何かを変える必要があります。


畠山雄二スティーブ・ジョブズのスタンフォード大学卒業式講演』